Dunja Vejzović vraća se na hrvatsku opernu scenu u riječkom ‘Zajcu’

dunja_vejzovic_2015_zajc

Svojim nastupima oduševljavala je publiku najpoznatijih opernih kuća, od Metropolitana, Bečke državne opere i Pariške opere do milanske Scale, a tijekom karijere ostvarila je dugogodišnju i plodonosnu suradnju sa slavnim maestrom Herbertom von Karajanom.

Rijeka – Dunja Vejzović, svjetska operna primadona i jedna od najznačajnijih umjetničkih osobnosti koje je Hrvatska uopće dala svjetskoj glazbenoj kulturi, uskoro se u riječkom HNK Ivana pl. Zajca vraća na hrvatsku opernu scenu!

Svojim nastupima oduševljavala je publiku najpoznatijih opernih kuća, od Metropolitana, Bečke državne opere i Pariške opere do milanske Scale, a tijekom karijere ostvarila je dugogodišnju i plodonosnu suradnju sa slavnim maestrom Herbertom von Karajanom. Jedinstvena scenska izražajnost, snažna osobnost te iznimna ljepota i preciznost njenog glasa opčinila je i nekolicinu svjetski glasovitih redatelja poput Roberta Wilsona, Jurija Ljubimova ili Liliane Cavani. Nakon velikih zajedničkih projekata Robert Wilson, suvremeni kazališni mag, zapisao je:”Antigona je moja mitska junakinja. Moja junakinja iz života je Dunja Vejzović.”

Nakon dugogodišnje stanke, Dunja Vejzović vraća se na hrvatsku opernu scenu 13. ožujka u Rijeci, premijernom izvedbom dvostruke operne predstave, u režiji njenog supruga Christiana Romanowskog, a koja će pred riječku publiku donijeti uprizorenja djela dvaju skladatelja koji su ostavili snažan trag u glazbi dvadesetog stoljeća – Igora Stravinskog i Milka Kelemena.

dunja_vejzovic_2015_zajc_plakat

Upravo će u prvom dijelu, naslovljenim InferNO, Dunja Vejzović, debitirajući na opernoj sceni HNK Ivana pl. Zajca, scenski izvesti četiri skladbe Milka Kelemena za glas solo, nastale prema Danteovim, Heineovim i Arrabalovim pjesmama: Aria, Inferno di Dante (Danteov Pakao), Das Lied der Marketenderin (Pjesma živežarice) te Die sieben Plagen (Sedam pošasti). Podsjetimo, skladbu Marketenderin za mezzosopran solo na stihove Heinricha Heinea što ju je Milko Kelemen posvetio upravo njoj, primadona Vejzović izvela je prošle godine u okviru proslave 90. rođendana Milka Kelemena, velikana hrvatske suvremene glazbe i osnivača Muzičkog biennala Zagreb.

O pjesmi što progovara o ženi koja na ratištu prati vojnike i p(r)odajući im svoje svoje tijelo predstavlja njihov jedini preostali kontakt s ljudskim i ljudskošću, Dunja Vejzović kaže: „Ovaj Kelemenov komad dogodio se u pravo vrijeme i na pravom mjestu te mi dao priliku da u deset minuta koliko traje, budem ta žena usred ratišta, okružena ranjenim vojnicima. Da, barem tih deset minuta, kad već ne mogu ništa drugo, biti u iluziji da nešto mogu dati nevinima. Pardon, ne “NEŠTO”, nego žena koja u toj situaciji daje “SVE”!

Osim režije, Christian Romanowski potpisuje scenografiju, video i svjetlo, a Dunja Vejzović nastupit će u kostimima što ih je prema njenoj vlastitoj ideji osmislila Dženisa Pecotić.

Drugi dio ove operne večeri donosi riječku praizvedbi opere-oratorija “Oedipus Rex” Igora Stravinskog. Pod ravnanjem finskog dirigenta, maestra Villea Matvejeffa, koji od svog prvog nastupa u studenome oduševljava riječku publiku i kritiku, uz orkestar Opere riječkog HNK-a, nastupit će solisti Nataša Jović Trivić u alternaciji s Ivanom Srbljan, Giorgio Surian, Marko Fortunato, Sebastjan Podbregar, Slavko Sekulić, Dario Bercich te dramska glumica Andreja Blagojević kao Pripovjedačica.

N. Cvjetović / PodUčkun.net

Ovo je arhivski članak. Stranice su u međuvremenu redizajnirane.

Kreni od početne stranice - Poduckun.net