Izložba ‘Čestice’ – U galeriji La Cisterna izlaže Gloria Sellan @ Mošćenička Draga

Galerija ‘Cisterna’

Radovi Glorie Sellan rađeni su u kombiniranoj tehnici tuša u boji, ugljena i akrila na papiru. Najzanimljiviji su radovi većih dimenzija (100 x 500 cm) koji mogu komunicirati samostalno, skulpturalno, ili pak intervenirati na sam izlagački prostor.

Mošćenička Draga – Otvorenje izložbe Glorie Sellan pod nazivom Čestice održat će se večeras, 3. kolovoza u 20 sati u galeriji La Cisterna.

Gloria Sellan, nakon završene jezične gimnazije u Labinu te dvogodišnjeg boravka u Veneciji na studiju arhitekture, 2005. upisuje preddiplomski studij likovne pedagogije na Akademiji primijenjenih umjetnosti Sveučilišta u Rijeci. Studij završava 2009., a posljednji semestar provodi na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Trstu, na studiju DAMS (Discipline di arti , musica e spettacolo). Iste godine na Akademiji primijenjenih umjetnosti Sveučilišta u Rijeci upisuje i diplomski studij, na kojem se usavršava u području tradicionalne i računalne grafke, te 2011. stječe titulu Magistra likovne pedagogije. U svojim radovima često kombinira medij grafike s animacijom i video projekcijama ili postavlja grafički otisak u kontekst prostorne instalacije.

Izlagala je na više skupnih i samostalnih izložbi. Od 2017. godine članica je HUiU (Hrvatskog udruženja interdisciplinarnih umjetnika), a živi i radi u Labinu.

– Grafičke tehnike povezujemo s radom na matrici. Najčešće bakrena ili cinkova ploča, litografski kamen, linoleum, drvena ploča. Na koji god način tome pristupili, treba pristupiti i crtežu. Crtež je ovdje temelj. Iskorak iz crteža u matricu je priprema za stvaranje sljedeće faze u samom procesu komponiranja. U grafici se proces sagledava cjelovito – od početka do kraja i svi procesi su jednako zastupljeni. Gloria Sellan serijom radova pod nazivom „Čestice“ izlazi iz samog grafičkog procesa pristupajući opet crtežu i istraživanju vlastitih granica kada se radi o likovnom stvaralaštvu. Kako sama kaže, „grafika je baza za sve njene radove“, a neprestanom upotrebom grafike kao medija izražavanja dolazi do zasićenja i potrebe da se od nje istovremeno odmakne, ali ostavljajući joj prostor u kojem se naslućuje ishodište. Povratak ekspresivnom crtežu otvara novi prostor istraživanja i razmišljanja o umjetničkom djelu kao procesu. Radovi na papiru slojeviti su i zgusnuti zapisi potezima koji stvaraju formacije, ne isključivo definiranih granica, već su elementi raspršeni po cijelom prostoru formata. Čestice djeluju poput eksplozije sitnih elemenata. Linije kao da sugeriraju čestice u pokretu, a mrlje tvore grupacije. Metaforički, to je stvaranje reda iz kaosa – vibrirajuće forme stvaraju iluziju pokreta koji pulsira iznutra prema van. Sličan fenomen nalazimo i u pristupu crtežu Miroslava Šuteja, za čije kompozicije Vera Horvat Pintarić kaže da asociraju na „organsko tkivo“ (u slučaju Glorie Sellan to su organske i kružne formacije). Čestice zapravo i jesu naša apstraktna ideja o najmanjem djeliću materije koji se ne može vizualno percipirati. Radovi Glorie Sellan rađeni su u kombiniranoj tehnici tuša u boji, ugljena i akrila na papiru. Najzanimljiviji su radovi većih dimenzija (100 x 500 cm) koji mogu komunicirati samostalno, skulpturalno, ili pak intervenirati na sam izlagački prostor. Ovakav se pristup vraćanja crtežu ne odnosi više na samu grafiku, koliko god ima ishodište u njenoj estetici, već autorica pristupa crtežu kao jednom od koraka u procesu stvaranja šireg konteksta, izlaska iz sigurnosti, te želje za istraživanjem. Upravo to dokidanje granica konačnog u umjetničkom djelu jedno je od najintrigantnijih eksperimentalnih područja za današnje umjetnike, napisala je Ljiljana Barković voditeljica galerije La Cisterna.

Izložba ostaje otvorena do 19. kolovoza, a može se posjetiti svakim radnim danom od 19 do 22 sata.

N. C. / PodUčkun.net

Ovo je arhivski članak. Stranice su u međuvremenu redizajnirane.

Kreni od početne stranice - Poduckun.net