Jelena Tihomirović i Metod Sironić održali izniman koncert klasične glazbe @ Lovran

metod_sironic_jelena_tihomirovic

Na kraju ove glazbene večeri za pamćenje, brojna je publika izmamila dodatak od dua, te su nam odsvirali šarmatnu Forlane en Rondeau iz 4. Kraljevskog koncerta, Françoisa Couperina.

Lovran – Prošlog petka u Galeriji Laurus, imali smo priliku uživati u koncertu kojeg su pripremili Jelena Tihomirović na klaviru i Metod Sironić na flauti. Program se sastojao od šest sonata iz različitih vremenskih, odnosno stilskih razdoblja.

Hamburškom sonatom Bachova najstarijeg sina, Carla Phillipa Emanuela, otvorili su ovu večer vjerno tumačeći galantni stil gdje je Sironić glatko odsvirao bravurozne pasaže uz diskretnu i sigurnu pratnju Jelene Tihomirović.

Druge dvije sonate koje su uslijedile odabrane su iz pera W.A. Mozarta. U originalu za klavir i violinu, sonate u e molu K304 i F duru K 377, naš sinoćnji duo izveo je nadahnuto, stilski usklađeno i tehnički uvježbano do perfekcije. Mozart ovdje nije štedio na partituri klavira, kao ni na onoj violine (flaute) u čemu je ravnopravnost i dijalog komornog muziciranja kod izvođača morao i ustinu jest bio na zavidnom nivou. Opsežna sonata u F duru, pored prvog i trećeg stavka koji su pisani u tipčnom Mozartovom bravuroznom stilu, sadrži i kompleksni drugi stavak napisan kao tema sa varijacijama. Duo Sironić-Tihomirović zadivio je publiku dajući sve od sebe, u svakoj varijaciji, igrajući se sa različitim karakterima, pritom zadržavajući glavnu ideju stavka od početka do kraja.

Dvije Weberove sonate, također za violinu, duo izveo je veselo i zaigrano uvodeći nas time u rani njemački romantizam. Te dvije salonske sonate došle su kao osvježenje nakon “ozbiljnog“ Mozarta dajući prostora za raskošnije pokazivanje tehičkih mogućnosti obaju intrumenata.

Za kraj smo čuli poznatu sonatu Francisa Poulenca za flautu i klavir. Od melankoličnog prvog stavka, preko opojnog i sjetnog drugog te vituoznog trećeg, mladi su glazbenici pokazali sve što mogu. Flauta je zasjala u svom punom sjaju dok je klavir na žalost kaskao za Sironićevim instrumentom. Tihomirović je iz tog u najmanju ruku jadnog instrumenta izvukla sve što se moglo, no nažalost neujendačenost tipki i loš zvuk, uz sav trud nisu se mogli sakriti.

Nadamo se da će se u budućnosti stvoriti adekvatniji uvjeti za primanje muzičara ovakvog kalibra, što bi zasigurno primamilo i mnoge druge. Na kraju ove glazbene večeri za pamćenje, brojna je publika izmamila dodatak od dua, te su nam odsvirali šarmatnu Forlane en Rondeau iz 4. Kraljevskog koncerta, Françoisa Couperina.

I. M. / PodUčkun.net

Ovo je arhivski članak. Stranice su u međuvremenu redizajnirane.

Kreni od početne stranice - Poduckun.net