Mladi operni umjetnici u dvije prve podjele ”Werthera” @ Zajc

werther_lirska_opera_hnk_ivana_pl_zajca_2016-6

O operi i glazbi govorio je maestro Ville Matvejeff, glavni gost dirigent riječke Opere. Ovu je Massenetovu operu nazvao uzbudljivim glazbenim putovanjem, u mnogo pogleda, zahtjevnih vokalnih dijelova i vrlo sadržajnih melodija. Nema puno opera u kojima je glazba toliko transparentna i istodobno iznimno snažna. „Posljednje melodije, kada Werther umire, napisane su tako da zaista osjećate fizičku bol.”

Rijeka – Premijera lirske opere ”Werther“ Julesa Masseneta otvorit će u ponedjeljak, 3. listopada 2016, opernu sezonu u HNK Ivana pl. Zajca.  Posljednji put u Rijeci postavljena 1979, ova opera, prema slavnom Goetheovom djelu Patnje mladoga Werthera, vraća se na riječku scenu u režiji Fabrizia Melana i pod dirigeentskim vodstvom maestra Villea Matvejeffa.

werther_lirska_opera_hnk_ivana_pl_zajca_2016-5

Kako je na konferenciji za novinare istaknuo v.d. intendanta Marin Blažević, izazov riječkoj Operi, jednoj od najambicioznijih u regiji, i u novoj sezoni ostaje širenje i raznolikost repertoara. Marin Blažević izdvojioje tri razloga za postavljanje „Werthera“: prvi su solisti – sjajni mladi operni umjetnici, ujedno glumci i pjevači, u dvjema podjelama za četiri glavne uloge, svi će debitirati u svojim ulogama Werthera, Charlotte, Sophie i Alberta. Drugi je razlog redatelj Fabrizio Melano koji je prošle godine sudjelovao u žiriju prvog Međunarodnog natjecanja mladih opernih pjevača „Zinka Milanov”. Melano je režirao i obnovio preko dvadeset opera u Metropolitanu i surađivao s najvećim opernim pjevačima druge polovice dvadesetog stoljeća, od Pavarottija i Dominga do Renate Scotto i Jessye Norman. Marin Blažević sažeto je opisao Melanovu redateljsku poetiku kao «klasični modernizam» te posebno istaknuo fokus na psihologiji odnosno na karakterima i njihovim odnosima. Treće, zaključio je v.d. intendanta: “u planu razvoja riječke opere i orkestra na kojem već dvije godine radimo maestro Ville Matvjeff i ja, Werther je zapravo priprema za vrhunac predstavljanja francuskog opernog repertoara i stila u novoj sezoni – snimanje Fausta Charlesa Gounoda za Universal Music i potom gala koncerte u Zagrebu, u Lisinskom, te u Rijeci.”

werther_lirska_opera_hnk_ivana_pl_zajca_2016-2

Redatelj i scenograf Werthera, Fabrizio Melano započeo je upozorenjem da je “operni svijet danas, općenito, u dubokoj krizi i da trebamo upravo operna kazališta kao što je riječko koje ukazuje na nove puteve.” Istaknuo je kako u njegovoj scenskoj realizaciji «Werthera» ništa nije ostavio na putu, kićene kostime ili scenografiju kao smetnju, glazbi, pjevačima i drami, te da se koncentrirao na likove, odnosno pjevače koji će moći provesti njihovu gotovo psihološku studiju. Neka od pitanja kojima su se bavili bila su zašto je Werther narcis koji uništava sebe i ljude oko sebe, zašto je Charlotte postala njegova žrtva svojom voljom, te zašto je Albert, kojeg kao simpatičnog upoznajemo u prvom, postaje čudovište u trećem činu? Melano je radio Werthera s mnogim velikim pjevačima, ali je naglasio kako mu je suradnja s mladim pjevačima u riječkoj Operi najbolja do sada! Iako se radi o dvije solističke podjele, one su obje, kako je rekao, prve podjele, jer su pjevači izvanredni.

O operi i glazbi govorio je maestro Ville Matvejeff, glavni gost dirigent riječke Opere. Ovu je Massenetovu operu nazvao uzbudljivim glazbenim putovanjem, u mnogo pogleda, zahtjevnih vokalnih dijelova i vrlo sadržajnih melodija. Nema puno opera u kojima je glazba toliko transparentna i istodobno iznimno snažna. „Posljednje melodije, kada Werther umire, napisane su tako da zaista osjećate fizičku bol.”

werther_lirska_opera_hnk_ivana_pl_zajca_2016-3

Članovi solističke ekipe redom su zahvalili redatelju Fabriziu Melanu i dirigentu Villeu Matvjeffu na povjerenju i pozitivnoj energiji još od početka razgovora o suradnji na operi. Spremna vokalno i psihološki, Ivana Srbljan u ulozi Charlotte spomenula je i snažnu inspiraciju koju je dobila od Fabrizia Melana. Aljažu Farasinu ulogom Werthera ostvarili su se snovi. Za njega to je uloga života, a suradnja s velikim redateljem kao što je Melano bila je posebno dragocjena. I Marko Fortunato, koji će s Farasinom alternirati u naslovnoj ulozi, kao olakšavajuća i poticajnu okolnost u radu na velikom naslovu istaknuo je pozitivan autoritet kojeg imaju upravo u redatelju. Domen Križaj pohvalio je uključivanje mladih pjevača u angažmane koji su drugdje doista rijetki, a u riječkoj Operi se daje prilika i pjevačima na samom početku karijere i to prilika raditi s umjetnicima takvog iskustva kao što je Fabrizio Melano. Anamarija Knego kao Sophie spomenula je kako je sumnjala da je baš prava uloga za nju uloga djevojčice od 15 godina, ali ju je Melano razuvjerio izrazito jakim argumentima, a rad s njim za nju je bio otkriće koje joj je otvorilo novi svijet potpunog, preciznog, dubokog rada na ulogama.

werther_lirska_opera_hnk_ivana_pl_zajca_2016-1

U drugoj će podjeli Charlotte pjevati Wioletta Hebrowska, ulogu Sophie Vanja Zelčić, a Alberta Dario Bercich. U ostalim su pak ulogama Slavko Sekulić kao Upravitelj, Sergej Kiselev kao Schmidt, Robert Kolar kao Johann. U ulogama Upraviteljeve djece pojavljuju se učenici Glazbene škole Ivana Matetića Ronjgova, Roko Jović, Dean Dodik, Domagoj Gunarić, Sergej Božić, Domagoj Stanišić, Anna Lukanec, Debora Iskra, Lucija Pedić i Leonarda Jelušić.

Reprize opere Werther su 5, 7, 26. i 28. listopada u 19:30h. Originalni Werther uz Werther’s original – publika će se na premijeri moći počastiti bombonima poznatog okusa njemačke tvrtke Storck, a netko od gledatelja će biti i nagrađen njihovim slatkim poklonom.

N Cvjetović / PodUčkun.net

Ovo je arhivski članak. Stranice su u međuvremenu redizajnirane.

Kreni od početne stranice - Poduckun.net