[RAZGOVOR] Josip Rumac nastupio na Olimpijskim igrama: Poziv u elitno olimpijsko društvo zatekao me na vrhu Učke

– Konkurencija je bila žestoka, na utrci je sudjelovalo 130 vozača, od kojih stotinjak trenutno najboljih na svijetu. Bilo je teško, gotovo 5 tisuća metara visinske razlike, s nekoliko vrlo zahtjevnih uspona, poručio je Rumac.

Poljane – Josip Rumac predstavljao je Hrvatsku na Olimpijskim igrama u Tokiju u biciklizmu u disciplini cestovna utrka. Vrlo uspješan i nadaren dvadesetšestogodišnji profesionalni biciklist može se pohvaliti brojnim ostvarenjima, među kojima je svjetska juniorska bronca i dva nastupa na legendarnom Giru, kao i tri titule prvaka Hrvatske. Član je talijanske momčadi Androni Giocattoli – Sidermec.

– Poziv u elitno olimpijsko društvo zatekao me na vrhu Učke. Obično vozim do prijevoja, no tog sam dana odlučio ići do vrha. Blizu vrha zazvonio mi je telefon, no kako je signal bio prilično loš, rekao sam da ću se javiti kasnije. Kada sam stigao na vrh, odgovorio sam na poziv i saznao predivnu vijest da smo se plasirali na Olimpijske igre u biciklizmu i da ću ja zastupati našu zemlju u Tokiju! Najljepša vijest stigla mi je na najljepšem mjestu, na našoj Učki, gdje često treniram, kazao je Rumac. Otkrio je da je njegov dječački san uvijek bio Giro d’Italia, a kada je to ostvario, počeo je sanjati još veće snove, poput Olimpijskih igara, koje su san svakog sportaša.

Na Olimpijskim igrama nije uspio završiti vrlo zahtjevnu 234 kilometra dugačku dionicu, neposredno prije kraja uspona na brdo Fuji izgubio je kontakt s glavnom grupom te je utrku završio oko 200-tog kilometra staze. Koliko je zahtjevna bila olimpijska staza u Tokiju pokazuje i prosječna brzina pobjednika od samo 38.42 kilometara na sat. Grupa biciklista među kojima je bio i Rumac zaustavljena je 35 kilometara pred ciljem, a u toj su grupi uz Rumca bili i neki ponajbolji biciklisti svijeta, poput pobjednika Gira i pobjednika Olimpijade u Rio de Janeiru.

– Konkurencija je bila žestoka, na utrci je sudjelovalo 130 vozača, od kojih stotinjak trenutno najboljih na svijetu. Bilo je teško, gotovo 5 tisuća metara visinske razlike, s nekoliko vrlo zahtjevnih uspona. Za takvu utrku potrebne su puno jače pripreme od onih s kojima sam ja došao. Nisam imao pripremnih utrka, zadnju sam utrku vozio početkom lipnja, a državno prvenstvo bio sam odgodio zbog problema s koljenom, kao i utrku u Rumunjskoj. Da sam znao da ću ići na Olimpijske igre, zasigurno ih ne bi odgodio, jer su utrke najbolji trening. No, zadovoljan sam s ostvarenim i ponosan što sam sudjelovao, istaknuo je mladi biciklist, koji je prošle godine vozio Giro d’Italia, a ove godine 300 kilometara biciklističkog klasika Milano – San Remo.

U Tokio je otputovao u društvu kolega olimpijaca u streljaštvu, gimnastici i plivanju.

– Put je bio stvarno dugačak, letjeli smo iz Zagreba preko Frankfurta do Tokija. Procedura na aerodromu je bila velika, mi smo imali sreće i sve obavili u tri sata dok su neki drugi naši sportaši bili na aerodromu i do devet sati. Sa sobom sam imao dva bicikla te sam odmah drugi dan krenuo trenirati po Olimpijskom selu. Bilo je tu i biciklista iz drugih zemalja, nismo smjeli izaći izvan sela, no tu nam nije bilo dovoljno mjesta za trening, pa smo zamolili organizatore da nas premjeste. Na našu sreću su nam udovoljili i preselili nas na krasnu lokaciju u podnožju planine Fuji, blizu mjesta utrke. Tu smo imali puno više slobode nego u Olimpijskom selu, mogli smo trenirati, kao i dosta toga razgledati. Organizacija je bila na vrlo visokoj razini, kazao je naš sugovornik.

Hrvatsku je u Tokiju predstavljalo 59 sportašica i sportaša u 16 sportova. Josip Rumac je nastupio kao jedini hrvatski predstavnik u biciklizmu, a svoj prvi nastup na Olimpijskim igrama itekako zaslužio svojim uspjesima u koje je uložio mnogo rada i truda. Natjecao se po cijelom svijetu, osim u Australiji, gdje se nada da će sljedeće godine nastupiti na svjetskom prvenstvu.

– Svugdje je lijepo, ali doma je ipak najljepše i uvijek sam sretan kad dođem u naš prekrasan kraj, zaključio je Rumac.

Ovo je arhivski članak. Stranice su u međuvremenu redizajnirane.