Umjesto raskoši scene i kostima u operi Carmen – raskoš emocija i strasti!

hnk_i_pl_zajc_opera_carmen (2)

Posebno je istaknuta neobična blizina publike koja će, poput gledatelja u kružnoj koridi, postati petim likom u predstavi i moći vidjeti i čuti sve ono što iz velikog gledališta nije moguće.

Rijeka – Inscencija Bizeove ‘’Carmen“ na komornoj sceni, manifestni je projekt nove uprave HNK Ivana pl. Zajca kojim želi dati odgovor na pitanje o budućnosti opere. A taj se odgovor ogleda u promijenjenom pristupu opernom spektaklu odnosno redukciji grandomanske scene i kostima, što je između ostalog, etički i ekonomski odgovorno spram vremena u kojem živimo. S druge stane, u fokus opere postavljamo ono dramsko, želeći operna djela predstaviti iz perspektive, iz blizine i s intenzitetom koji su publici do sada uglavnom bili nepoznati, kazao je to ravnatelj Opere i dramaturg Bizetove ”Carmen“ za komornu scenu koja će na sceni ”Zajc na Sušaku“ (u HKD-u na Sušaku), kao prvi projekt u okviru Opernog studija ”Drama u operi“, biti premijerno izvedena u subotu, 21. veljače.

hnk_i_pl_zajc_opera_carmen (1)

Govoreći o riječkom viđenju i adaptaciji slavna Bizetova opernog djela, glazbeni redatelj Filip Fak istaknuo je kako su u nastojanju da se naglasi dramski potencijal ovog djela, u njem ”ostala“ četiri glavna lika odnosno solista uz komorni orkestar sastavljen od 11 članova. Uvjeren je kako je time izbjegnuta stereotipizacija likova te kako su njihovi karakteri i međusobni odnosi kao i sva simbolika, što inače ostaju skrivenima iza raskošnog dekora, došli u prvi plan.

Koreoredateljica Selma Banich kao dramaturški okvir predstave istaknula je upravo sintagmu ”drama u operi“.

– Nastojali smo da ova predstava istodobno bude jedna operna inscenacija, potom suvremena kazališna predstava te diskurs odnosno naše viđenje što ostaje od „Carmen“ sada i ovdje, kazala je Selma Banich.

Mladi operni solisti, Ivana Srbljan u ulozi Carmen, Anamarija Knego u ulozi Micaële, Bože Jurić-Pešić kao Don José te Dario Bercich koji tumači ulogu Escamilla, redom su naglasili kako je rad na ovoj predstavi razbio sve njihove predrasude o operi, dao im slobodu, a istodobno od njih učinio izvođače glasom, ali i tijelom pri čemu je njihova interakcija postala dubljom, a emocija jačom i intenzivnijom. Posebno je istaknuta neobična blizina publike koja će, poput gledatelja u kružnoj koridi, postati petim likom u predstavi i moći vidjeti i čuti sve ono što iz velikog gledališta nije moguće.

Ukratko, ogoljena od velikih scenografskih i kostimografskih rješenja, ovoj je ”Carmen“ u prvom planu dramatičnost, a resit će je jedino raskoš emocija i strasti. Scenu i svjetlo osmislio je Alan Vukelić, kostimi su izbor Manuele Paladin Šabanović, dok je koreografska suradnica Mila Čuljak.

I. Mellor / PodUčkun.net

Ovo je arhivski članak. Stranice su u međuvremenu redizajnirane.

Kreni od početne stranice - Poduckun.net