Puccinijeva opera ”La Bohème” nakon 30 godina vraća se na riječku pozornicu kao svevremenska, uvijek aktualna priča
admin 7 years ago Naš kraj„To je prava poezija detalja kakvu do sada nisam doživio u opernoj režiji, doista minuciozan rad s glumcima pjevačima. Operno pjevanje najnerealističnija je forma, ali u ovoj opernoj predstavi, zahvaljujući režiji, sve djeluje prirodno, realistično, svakodnevno. Ne možete se oduprijeti boli i suzama na kraju”, kazao je riječki intendant Marin Blažević.
Rijeka – Jedna od najljepših i najpopularnijih ikad skladanih, Puccinijeva opera „La Bohème”, nakon 30 godina vraća se na scenu riječkog HNK Ivana pl. Zajca, a premijerno će biti izvedena u ponedjeljak, 23. listopada u 19 sati, u režiji glasovitog Fabrizia Melana i pod dirigentskim vodstvom maestra Villea Matvejeffa.
U bezvremenskoj priči o životu mladih umjetnika boemskog Pariza, svi će mladi solisti, osim Aljaža Farasina, debitirati u svojim ulogama. Redatelj Fabrizio Melano, koji je riječku publiku duboko dirnuo režijom Massenetovog „Werthera” prošle sezone, već se odavno na najpoznatijim svjetskim pozornicama poput one newyorškog Metropolitana, potvrdio kao majstor emocije na opernoj sceni.
„To je prava poezija detalja kakvu do sada nisam doživio u opernoj režiji, doista minuciozan rad s glumcima pjevačima. Operno pjevanje najnerealističnija je forma, ali u ovoj opernoj predstavi, zahvaljujući režiji, sve djeluje prirodno, realistično, svakodnevno. Ne možete se oduprijeti boli i suzama na kraju”, kazao je riječki intendant Marin Blažević.
Fabrizio Melano istaknuo je kako je više puta režirao ovaj naslov, no nikada nije imao ovakve Mimì i Rodolfa kakvi su Anamarija Knego i Aljaž Farasin, a radio je s iznimnim opernim pjevačicama i pjevačima u tim ulogama, kao što su Scotto, Pavarotti, Domingo, Carreras.
– Oni su bili sjajni operni pjevači, ali Anamarija i Aljaž su više od toga: oni su stvarni, izravni, jednostavni. Naprosto su nestali u svojim ulogama, na sceni su oni samo Mimì i Rodolfo. Stvarni, siromašni mladi boemi koje je snašla bolest i siromaštvo. Scenografija je zbog toga vrlo jednostavna, a fokus je na emocijama, na njih dvoje. Koliko god ih puta pogledao, svaki put je to snažno emocionalno iskustvo. Njih dvoje slamaju mi srce, rekao je redatelj Melano.
Važno je reći kako se u partituri poštuje svaka nota jer redatelju Melanu i dirigentima Villeu Matvejeffu i Matiji Fortuni bilo je važno donijeti publici Puccinijevu operu „La Bohème” točno onakvu kakvu ju je on napisao 1896. godine, sa svim osjećajima koje donosi i budi.
Solistica riječke Opere, dvostruka dobitnica Nagrade publike, Anamarija Knego u ulozi Mimì rekla je kako je ova priča nažalost aktualna i danas, kako vladaju siromaštvo i bolest, a ljudi velike duše i velikoga srca iz toga ne uspijevaju isplivati ni na koji drugi način osim da svoju bol pretoče u umjetnost. „Ta nepravda me najviše boli. Ništa se od tada do danas nije promijenilo.”
U ulozi Rodolfa je Aljaž Farasin, tenor koji je publiku u Rijeci već oduševljavao na brojnim koncertima i u ulogama Alfreda („La Traviata”), Lenskog („Evgenij Onjegin”), Vojvode od Mantove („Rigoletto”), Fausta („Faust”, koncertna izvedba), Werthera („Werther”). O svojoj ulozi, ulozi Rodolfa i suradnji s redateljem Melanom, kaže: „Fabrizio Melano mi je otvorio nove horizonte još prigodom rada na ‘Wertheru’. Lik Rodolfa je toliko ugrađen u mene da sam počeo razmišljati kao on. Budim se noću više puta, reagiram kao on… stoga mislim da neću razočarati publiku. A ni Puccinija. Dođite na ovu opernu predstavu jer vjerujem da će značiti izuzetan doživljaj i da ćete vidjeti što sve jedna opera može pružiti čovjeku”, poručio je publici Aljaž Farasin. Dodao je kako je „ La Bohème” za njega ljubavna priča koja, unatoč svemu, traje zauvijek.
Libreto za operu dvije su godine, zbog zahtjevnog Puccinija, pisali Luigi Illica i Giuseppe Giacosa, prema romanu Prizori iz života boema (Scènes de la vie de bohème) Henrija Murgera. A glazbu je Puccini skladao za osam mjeseci!
Premijernom izvedbom i prvim blokom predstava dirigirat će Ville Matvejeff. Mimì je Anamarija Knego, Rodolfo je Aljaž Farasin, u ulozi Musette izmijenjivat će se Vanja Zelčić i Marija Kuhar Šoša, u ulozi Marcella je Robert Kolar, Schaunard je Dario Bercich, a Colline će biti Luka Ortar u alternaciji sa Slavkom Sekulićem. U ulogama Benoita i Alcindora je Sergej Kiselev, Parpignol je Davor Lešić, Vodnik je Darko Matijašević, Carinik je Saša Matovina, glavnik konobar je Nikola Nedić, a u ulogama građana Pariza, djece i konobara su zboristi Opere, članovi ansambala Hrvatske drame i Baleta, te Dječji zbor „Kap”. Redatelj i scenograf je Fabrizio Melano, kostimografkinja je Manuela Paladin Šabanović, oblikovatelj svjetla je Dalibor Fugošić, a asistentica scenografa Paola Lugarić. Koncertni majstor je Romeo Drucker, za vokalnu pripremu i zbor zadužena je Nicoletta Olivieri, a dječji zbor su pripremile Franka Zlatić i Nika Mančić.
Opera „La Bohème” je u Rijeci do sada premijerno postavljena dva puta, 28. svibnja 1949. u riječkom Narodnom kazalištu i 11. siječnja 1975. u Dvorani Neboder (za vrijeme obnove zgrade Kazališta), a čak šest puta je obnavljana. U 40 godina, ukupno je izvedena 104 puta, a gostovala je u pulskoj Areni, Opatiji i Siracusi.
Osim premijere „La Bohème” 23. listopada u 19 sati i treće izvedbe 28. listopada u 19 sati koje su gotovo rasprodane, reprizne su izvedbe i 26. listopada u 19 sati, te 11. i 13. prosinca u 19 sati.
I. M. / PodUčkun.net
Ovo je arhivski članak. Stranice su u međuvremenu redizajnirane.
Kreni od početne stranice - Poduckun.net