Galerija Artsada pozivana otvorenje izložbe „Postsezona: Uvod“, splitske autorice Josipe Krolo

Autor: Marina Pauletić 13.07.2024

Foto: arhiva

Problem turizma u gradovima u Hrvatskoj ogleda se u sve većem pritisku na infrastrukturu i lokalnu zajednicu, što često dovodi do gentrifikacije i iseljavanja stanovništva.

Volosko – Sutra, 13. srpnja u 21 sat u galeriji Artsada otvorit će se ljetna izložba „Postsezona-uvod“ splitske autorice Josipe Krolo.

Predstavljeni radovi svojevrsni su uvod u seriju slika Postsezona koja se bavi gentrifikacijom Splita, posljedicom postkonfliktnih privatizacijskih zločina nakon raspada Jugoslavije te potpunim oslanjanjem na tercijarni sektor ekonomije - turizam. Radovi su izvedeni tehnikom tempera na dasci, što dodatno naglašava njihovu estetsku vrijednost. Na izložbi u galeriji Artsada izloženo je ukupno pet radova srednjih i velikih dimenzija koje karakteriziraju harmoničnost i plastičnost.

Postsezona je to kratko razdoblje nakon što turisti odu, kada možemo uživati u ljetu. Zato su sve slike prazne. Radi se o prisvajanju autoričinog vlastitog grada u slikama, kada to već ne može u stvarnosti. Praznina predstavlja svaku osobu koja je napustila svoj grad zbog gentrifikacije. Nadalje, postavlja se pitanje što će se dogoditi kada postsezona postane produženo stanje? Krupne kadrove osamljenih motiva Krolo secira poput anonimnog promatrača. Autorica svjesno sugerira na motive koji u njenim radovima plivaju na granici otuđenosti. U njenim radovima osjeća se snažna potreba nove generacije da pokuša razumjeti identitete svoga grada.

Ova izložba nije izložba o Splitu, izložba je o svim našim gradovima i svemu što nam je istovremeno dano i oduzeto. Problem turizma u gradovima u Hrvatskoj ogleda se u sve većem pritisku na infrastrukturu i lokalnu zajednicu, što često dovodi do gentrifikacije i iseljavanja stanovništva.

„Split, 2019. Od apartmana nema stana. Osigurano je 70 tisuća novih ležajeva u privatnom smještaju, slavi se rast broja noćenja, dok ja u roditeljskom domu pišem ovaj koncept, opraštajući se od Splita. Do kada će građani vrijediti samo kao statisti u „Mediteranu kakav je nekad bio“? Hoće li turizam krenuti u održivom smjeru? Što će ostati zapisano u betonu? Na popisu stanovništva? I hoće li moje ime biti na njemu?”, Josipa Krolo.

Josipa Krolo (Split, 1992.) studirala je na Facultat de Belles Arts pri Universitat de Barcelona te na Umjetničkoj akademiji Sveučilišta u Splitu gdje je magistrirala 2018. godine. Izlagala je na više samostalnih i grupnih izložbi u Hrvatskoj i inozemstvu među kojima su: samostalna izložba Postsezona (Galerija PM, Kahan Art Space Budapest, Salon Galić), Porvoo Triennial (Porvoo, Finska), Erste fragmenti 18 (Lauba) 6. Bijenale slikarstva (Meštrovićev paviljon), Art Zagreb (Tehnički muzej Nikola Tesla), Adorn (1831 Gallery, Pariz), Bienale neodvisnih (Cankarjev dom, Ljubljana), 35. Salon mladih (Meštrovićev paviljon), The Graphic Art Biennial of Szeklerland (Rumunjska), Bridges: Nova slika (Lauba), Family of No Man, (Arles, Francuska). Sudjelovala je na nekoliko rezidencija: VR Incubator (Podstrana, 2018.), De/konstrukcija slike (Leipzig, 2019.), Biševo Island Residency (Biševo, 2020.), Cite des arts Paris (Pariz, 2021.), Eva Kahan Foundation residency (Toskana, 2024.), Porvoo Art Factory (Porvoo, Finska, 2024.). Članica HDLU, HULU i HZSU. Dobitnica ArtConnect Magazine Unseen nagrade. Njeni radovi nalaze se u zbirkama Erste banke i Eva Kahan fondacije.

Više sa portala poduckun.net ...