[FOTO] Putovanje PD “Lisina” u Bugarsku: Sedam dana avanture, planina i gastro kulture

Autor: Portal Poduckun 12.09.2024

U nastavku donosimo kratki putopis iz pera Roberta Koprivnjaka...

Matulji - Krajem kolovoza, Planinarsko društvo “Lisina” uputilo se na nezaboravno sedmodnevno putovanje u Bugarsku. U ovom pothvatu je sudjelovalo 24 planinara pretežno članova PD”Lisina” uz pojačanja iz PD”Knezgrad” – Lovran, PD”Duga” -Rijeka i PD”Postojna” iz Slovenije. Svaki od sedam dana i noći bili su ispunjeni jedinstvenim doživljajima i avanturama.

Dan 1: Beograd - Početak Avanture

Naša avantura započela je putovanjem iz Matulja prema Beogradu, gdje smo se odlučili zadržati jednu noć. Dolazak u Beograd bio je pravo osvježenje, a grad nas je odmah dočekao s toplinom i živahnošću. Nakon dolaska i smještaja u našu kuću na splavi, krenuli smo na razgledavanje grada.

Naša prva destinacija bila je Knez Mihailova ulica, glavna trgovačka ulica Beograda. Ova prometna ulica bila je živa s ljudima, trgovinama i kafićima. Šetajući ulicom, osjetili smo puls grada i uživali u neodoljivom šarmu beogradskih kafića i trgovina.

S Trga Republike odjekivali su zvuci kultnog mega hita 'Rim, tim, tagi dim' našeg Baby Lasagne. Naše iznenađenje je bilo još veće kad smo na trgu vidjeli pola Hrvatske – u tijeku je Europski kup mažoretkinja, pa su tamo bile mažoretkinje iz Požege, Bjelovara, Zagreba

Nakon Knez Mihailove ulice, otišli smo u Skadarliju, boemski kvart Beograda. Skadarlija, s njenim šarenim restoranima i živahnim ulicama, pružila nam je pravi uvid u beogradsku kulturnu i gastronomsku scenu. Uživali smo u večeri uz živu muziku uličnih svirača, degustirajući tradicionalne srpske specijalitete. Ovaj kvart, poznat po svojoj povijesti i atmosferi, bio je savršen uvod u naše putovanje.

Dan 2: Rilski Samostan i dolazak u Bansko

Nakon ugodnog noćenja u Beogradu, nastavili smo put prema Bugarskoj. Naša prva destinacija bio je Rilski samostan, jedan od najvažnijih kulturnih i duhovnih središta u Bugarskoj. Rilski samostan, smješten u slikovitoj Rilskoj planini, pravo je remek-djelo arhitekture i umjetnosti. Osnovan u 10. stoljeću, ovaj kompleks nudi uvid u bogatu povijest i duhovnu baštinu Bugarske. Razgledali smo crkvu s njenim bogatim freskama, muzej i samostanske zgrade, diveći se jedinstvenoj ljepoti ovog kulturnog blaga. Kupili samostanski kruh i kiselo mlijeko, specijalitete samostana Rila.

Nakon posjeta samostanu, nastavili smo put prema Banskom, planinskom mjestu u srcu Pirinskih planina. Smjestili smo se u apartmane i uživali u ugodnoj večeri.

Dan 3 i 4: Uspon na Vihren i 7 Rilskih Jezera

Treći dan našeg putovanja bio je posvećen usponu na Vihren (2914 m), drugi najviši vrh u Bugarskoj i najviši u planinskom lancu Pirin. Uspon na Vihren bio je vrlo izazovan. Kada smo konačno stigli na vrh, nagrađeni smo spektakularnim panoramskim pogledom koji je oduzimao dah. Osjećaj postignuća i veličanstvenost pejzaža bila su iskustva koja ćemo dugo pamtiti.

Nakon uspješnog uspona na Vihren, slijedećeg dana nastavili smo prema Rilskim jezerima. Ova jezera, smještena na visinama između 2.100 i 2.500 metara nadmorske visine, predstavljaju jednu od najljepših prirodnih atrakcija u Bugarskoj. Svako od sedam jezera ima svoju specifičnu boju i karakteristiku, a njihova kristalno čista voda i nevjerojatni prirodni okruženje pružili su nam nezaboravan doživljaj.

Dan 4: Uspon na Musalu

Četvrti dan bio je rezerviran za uspon na Musalu, najviši vrh u Bugarskoj i cijelom Balkanu. Uspon na Musalu bio je posljednji veliki izazov našeg putovanja. Krenuli smo rano kako bismo imali dovoljno vremena za uspon i uživanje u pogledu s vrha. Iako je uspon do vrha zahtijevao poveći napor, nagrada u obliku veličanstvenog pogleda bila je nevjerojatna. S vrha Musale, mogli smo vidjeti široke horizonte, planinske lance i jezera. To je bio vrhunac našeg planinarenja i završna točka našeg avanturističkog dijela putovanja.

Dan 5: Razgledavanje Plovdiva

Nakon tri dana intenzivnog planinarenja, sljedeća dva dana bila su posvećena turističkim razgledavanjima. Prvi grad koji smo posjetili bio je Plovdiv, drugi po veličini grad u Bugarskoj. Plovdiv je poznat po svojoj bogatoj povijesti, a njegovi kulturni i arhitektonski dragulji nisu nas razočarali. Šetnja kroz stari grad pružila nam je uvid u grčku, rimsku i osmanlijsku povijest. Posjetili smo rimski teatar, koji je i dalje u odličnom stanju, uživali u šetnji starim ulicama prepunim povijesnih zgrada i galerija u kojim smo šopingirali razne sitnice kojima ćemo obradovati naše najmilije.

Plovdiv nas je oduševio svojom mješavinom povijesti i moderne kulture. Grad je pun živahnih kafića, restorana i prelijepih parkova, što je bilo savršeno za opuštanje nakon naših planinarskih avantura.

Dan 6: Sofija - Glavni Grad Bugarske

Posljednji grad koji smo posjetili bio je Sofija, glavni grad Bugarske. Sofija je grad prepun kontrasta, s bogatom poviješću i modernim šarmom.

Uživali smo u šetnji gradom, istražujući njegove ulice, trgove i parkove uz vodstvo šarmantnih bugarskih vodiča, te upijajući atmosferu glavnog grada.

Sofija nas je očarala svojom dinamičnošću te mješavinom povijesti i modernog života. Grad je pružio savršen završetak našem putovanju, omogućujući nam da uronimo u suvremeni život Bugarske nakon svih prirodnih ljepota koje smo prethodno vidjeli.

Dan 7: Povratak kući

Posljednji dan putovanja bio je posvećen povratku kući. Nakon sedam dana ispunjenih avanturom, prirodom i kulturom, bilo je vrijeme za unutrašnju refleksiju i zahvalnost za sve doživljaje koje smo imali. Svaki član našeg tima bio je oduševljen doživljajima, a uspomene s ovog putovanja ostat će nam urezane u sjećanju.

Bugarska kuhinja je poznata po svom bogatom ukusu i raznolikosti, Svako jelo obavezno se započinje rakijom, a nastavlja svježim salatama, najčešće pripremljenim od pomidora, krastavca i feta sira. Tradicionalne juhe, poput pileće čorbe, skembe čorbe pružaju autentičan početak obroka i često su obogaćene domaćim začinima. Glavna jela, kao što su kebab, specijaliteti ispod saća i sarmice, pripremaju se od kvalitetnog mesa i svježeg povrća, a svaki zalogaj dolazi s neizbježnom praćkom. Tijekom obroka, Bugari obično piju rakiju, koja se najčešće pravi od šljiva ili grožđa, što dodatno obogaćuje gastronomsko iskustvo. Na kraju, deserti poput bakljave pružaju sladak završetak, zaokružujući tako uživanje u bogatoj bugarskoj tradiciji.

Zaključak

Putovanje PD “Lisina” u Bugarsku bilo je izvanredno iskustvo, ispunjeno prirodnim ljepotama, kulturnim blagom i avanturom. Od urbanih ulica Beograda, preko izazovnih uspona na Vihren i Musalu, do kulturnih obilazaka Plovdiva i Sofije, svaka destinacija pružila je jedinstvene doživljaje i nezaboravne trenutke. Hvala svima koji su sudjelovali i učinili ovo putovanje nezaboravnim.

Putovanje PD “Lisina” u Bugarsku: Sedam dana avanture, planina i gastro kulture

Više sa portala poduckun.net ...